2010. február 20., szombat

Nagyon-nagyon szeretem a rágcsikat, viszont a boltban kaphatóak már nem nagyon férnek bele az életembe, így mostanában inkább házilag szoktam elkészíteni őket. Bár alapvetően sós rágcsa párti vagyok, ma éppen inkább valami édeset kívántam, majd áttekintettem az itthon már fellelhető hozzávalóimat - a lustaság nagy úr :D - így esett a választásom a tönkölylisztre. Mint már említettem, a lisztekkel folyamatosak a kísérleteim, így ezt az alapanyagot sem ismerem még olyan nagyon, egyszer vettem egyet, akkor sütöttem belőle egy kenyeret, de - pedig finom volt - azóta inkább a teljesőrlésű búzalisztet preferáltam valamiért - talán mert olcsóbb?:) - , úgyhogy a maradék még ott pihent a szekrényemben, az előbb említett másik lisztből viszont kevés volt itthon nagyon, úgyhogy most erre "fanyalodtam rá" - hozzáteszem hogy ez ugye elég helytelen, tekintve, hogy a tönkölybúza mennyivel hasznosabb és tápanyagdúsabb mint az egyszerű búza, de azért annyira gazdag nem vagyok hogy tönkölylisztet használjak mindennap :). Szóval kutakodtam kicsit a neten, hogy mégis miféle rágcsit lehet csinálni tönkölylisztből, és ráakadtam erre a pofonegyszerű receptre - annyira egyszerű, hogy le se merem írni :D.

Hozzávalók (nekem ebből 30 keksz lett):
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
1 tk fahéj (szerintem ebből mehet bele több is)
1 tk sütőpor
5 ek méz (aki édesebben szereti az rakhat bele többet is, mondjuk én inkább 4 és felet raktam bele mert elszoktam már a nagyon édes ízektől, de nem lett túl édes, csak olyan light-osan :))
6 ek olaj
fél csomag szeletelt mandula (ezt csak én tettem bele)

A hozzávalókat (először a szárazakat, aztán a folyadékot) összedolgozod, hogy homogén masszát kapj. Én tettem bele egy kis vizet is, mert nekem csak úgy állt össze, nem tudom, mit csináltam rosszul...szóval ha nem akarja akkor ez a megoldás. :) A masszából kis lapos tallérokat formázol, kiolajozott tepsibe teszed, és előmelegített sütőben megsütöd. Oda kell figyelni rá mert könnyen megég, az első adag fele nekem is jóóó barna lett :). A végeredmény egy kellemes, édeskés kekszecske, én lepődtem meg rajta a legjobban egyébként, hogy mennyire nem éreztem rajta hogy teljeskiőrlésű lisztből van - vagy lehet hogy csak annyira hozzá vagyok már szokva, hogy észre sem veszem az ízét :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése