2010. március 31., szerda

Szejtánnal rakott polenta

Nos, jó időre eltűntem, ennek oka leginkább az, hogy elkezdtem dolgozni, meg közben szakdogát is írok, szóval kicsit összecsaptak a hullámok a fejem felett mostanában. Ellenben melóba szoktam kaját hozni, így főzni azért főzök, csak általában nem vagyok túl kreatív - este mikor hazaérek sokszor még arra sincs energiám...:( Viszont tegnap este összedobtam végre valamit amit megosztásra méltónak találtam, így most megosztom...:) Kép nem készült róla, mert amikor csináltam még nem tudtam hogy le fogom ide írni - egyébként nem is tudom még én sem, hogy finom-e, mert direkt mára főztem, és még nem ebédeltem, de semmi rosszízű nincs benne úgyhogy biztos az...:) Ha valaki úgy találja, hogy némelyekben igen hasonló egy korábbi receptemhez, akkor az nem véletlen, az indította be a fantáziámat és továbbgondoltam...:)

Szóval így készült:

Hozzávalók:
20 dkg kukoricadara
kb. 10-12 kisebb szelet szejtán
fél doboz zabtejszín
1 nagy fej vöröshagyma
mozzarella
vaj
magvak

6 dl sós vizet felforralsz egy csipetnyi kukoricadarával, majd ha forr, kevergetve beleszórod a maradék darát, és sűrűsödésig főzöd. Leveszed a tűzről, gyorsan keversz hozzá egy kis vajat és reszelt mozzarellát, majd beletöltöd egy négyszögletes edénybe (legjobb választás a tepsi), akkorába, hogy legalább 1 centi vastag legyen a polenta és hagyod megszilárdulni. A szejtánt csíkokra vágod, a hagymát szintén, és kevés olajon megpirítod őket. Közben egy serpenyőben pirítasz tetszés szerinti magvakat (az enyémbe most szezám-, len-, tök- és napraforgómag került). A szejtánt és a hagymát leöntöd a zabtejszínnel, hozzákevered a magvakat, tetszés szerint ízesíted. A polentából 1 centis négyszögeket vágsz (kb. akkorákat mint egy lasagne-lap, ha vastagabb, mondjuk 4 centis akkor értelemszerűen vékonyabbra vágod :) ) Leraksz egy réteg polentát egy kiolajozott tepsibe - nekem ez 3 "lap" volt - , majd kanalazol rá a tejszínes szejtánból - nekem csak két réteg polenta jött ki szóval én rákanalaztam az egészet, de mindenki úgy osztja el ahogy akarja, csak az alján és a tetején polenta legyen. A felső réteg polentára reszelsz jó sok mozzarellát, néhány vajdarabkát, berakod a sütőbe és szép barnára sütöd a sajtot a tetején. Jó étvágyat!
U.I.: Egyébként azóta megkóstoltam és finom...:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése