2010. január 31., vasárnap

Íme az első említésre méltó alkotásom amióta nekikezdtem a blogolásnak. Hozzátenném, hogy mivel még tapasztalatlan blogoló vagyok, a mennyiségeket itt sajnos nem tudom pontosan megadni, abból a banális okból, hogy elfelejtettem lemérni...:) Szóval aki nem szereti a nem pontos mennyiségeket az most ezt ne próbálja ki, de a jövőben majd nem felejtem ki a mérési műveletet...:D

A következőket használtam hozzá (2 személyre):
fél doboz ricotta (125 g)
3-4 ek zabtejszín
kb. 5 dkg reszelt mozzarella (én füstöltet használtam, nagyon feldobja)
8-10 dkg zöldborsó
8- 10 dkg zöldbab
8-10 dkg durumliszt (kb. annyi, hogy olyan 10-12 batyu legyen belőle)

Így készül:
Előmelegíted a sütőt. A zöldségeket felteszed párolódni - vagy főni ha főzni szoktad. A lisztet összekevered kis sóval és annyi vízzel, hogy kemény, de rugalmas tésztát kapj. (Mehet bele kicsi olaj is esetleg, de akkor kevesebb a víz mert az is folyadék ugye...) Kicsit félreteszed, amíg megcsinálod a tölteléket. A ricottát és a zabtejszínt felmelegíted és simára kevered. Belekevered a mozzarellát, tetszés szerint ízesíted, majd ha készek a zöldségek, azokat is belekevered. A tésztából kis golyókat tépkedsz, olyan diónyi nagyságúakat kb., és egyenként kinyújtod őket minél vékonyabb négyzetekre - de nem átlátszóra azért - , majd a közepébe beletöltesz néhány teáskanálnyi tölteléket, és behajtod a széleket, úgy, hogy kis batyukat kapj. (Páromnak ugyanezt már tekercsekben csináltam meg pár órával később, szóval az is egy variáció esetleg ha az jobban tetszik valakinek.) Egy kiolajozott tepsibe teszed a csomagocskákat, és addig sütöd, amíg kicsit megbarnulnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése