2010. február 10., szerda

Ennek az ételnek nincsen különösebben nagy sztorija, már három napja tanulok egy holnapi vizsgára, szóval most éppen nincs időm különleges ételeket alkotni...:) Úgyhogy "csak gyorsan valami kalóriát ide, hogy működjön az agyam" alapon ez lett a végeredmény. A "felturbózás" az csak annyiban rejlik, hogy került bele krumpli is...gondolom pörköltet sokan tudnak azért mások is készíteni :), de ahány ház annyi szokás, lehet, hogy valaki máshogy szokta csinálni, úgyhogy azért nagy vonalakban leírom, hogy én hogy csináltam:

Hozzávalók:
20 dkg szejtán (búzahús)
3 közepes krumpli
3/4 zacsi (kb. 20 dkg) tönkölytarhonya (természetesen sima is jó ha valakinek nincs baja a tojással)
1 nagy fej vöröshagyma

Így készül:
A szejtánt (a készítéséről itt volt szó korábban ha nem akarod készen megvenni) és a krumplit felkockázod, a hagymát vékony szeletekre vágod (most ilyenem volt, amúgy finomra szoktam én is általában vágni). A hagymát rádobod egy kis olajra, 1-2 perc elteltével a szejtánt, majd újabb 1-2 perc múlva a krumplit is, paprikát, borsot, sót rá, felöntöd vízzel (éppen ellepje), utánfűszerezed. Én újabban szoktam bele nyomni fokhagymát is, most éppen 3 gerezd került bele, és rakok bele némi "titkos adalékot" :), ez a dm-ben kapható Bad Ischler Bio Gewürz Salz mit 7 Krautern (bocs németesek, nem tudok umlautos a-t írni) névre hallgató fűszer, amit mindig teszek az ilyen paprikás alapú dolgokba, mint ez, vagy a krumplis tésztába is pl. Ha valaki ezt nagyon paprikásnak találja szín alapján, az nem véletlen, ugyanis párom minden ilyesmi kaját iszonyatosan pirospaprikásan szeret, így én minden ilyesmi kaját iszonyatosan pirospaprikásan csinálok neki...:) Szóval nem muszáj ilyen sötétre csinálni...:D Közepes lángon megpuhítod a dolgokat, ha kell utánaöntesz, utánafűszerezel, és mindeközben megcsinálod a tarhonyát értelemszerűen, ezt most hadd ne írjam le...:), majd ha kész van minden, akkor összekevered és jó étvággyal megeszed...:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése