2010. október 26., kedd

Teljes kiőrlésű lepény gabonával és hüvelyesekkel

Tegnapelőtti "ételkölteményem". Kép nincs. És nem is lesz. Bocs, megettük mielőtt szereztünk volna muníciót a fényképezőgépbe... :) :) :)

Amit használtam hozzá:
kb. 1-1 marék (vagy ha úgy tetszik olyan fél csészényi) az alábbiakból:
árpagyöngy
hajdina
zöld felesborsó
sárga felesborsó
lencse (én ebből is több színűt használtam, vöröset és zöldet)
teljes kiőrlésű liszt (kb. 1 csészényi)
garam massala
citromlé
tetszés szerinti egyéb fűszer

A hüvelyeseket és a gabonákat beáztattam. (Általában egy éjszakára szoktam de most csak aznap találtam ki hogy ez lesz, úgyhogy így csak néhány órát ázott, de elég volt ahhoz hogy ne kelljen órákig főznöm.) Majd ugyanabban a vízben feltettem főni, hozzáadva egy kis szódabikarbónát. Puhára főztem, majd leszűrtem. A lisztből vízzel kevertem egy jó sűrű palacsintatésztát - nekem volt otthon egy fél doboz maradék zabtejszínem, beletettem azt is, de így természetesen vízből kevesebbet tettem bele mint egyébként szoktam. Kis olajat is tettem bele, jól teletoltam garam massalával, citromlével, fokhagymával és sóval, borssal, meg azt hiszem valamilyen dm-es zöldséges ételízesítőből is tettem bele. Majd fogtam magam és összekevertem mindent, majd beleterítettem egy vékonyan kiolajozott tepsibe. Megsütöttem szép barnára. Kész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése