2010. november 2., kedd

Ellátmányt kaptam

Ezennel közölném, hogy a héten lehet hogy nem fogok jelentkezni új recepttel már, lévén, hogy hazautaztam vidékre a hétvégén, ahol az én drága jó édesanyám szokásához híven annyi élelemmel látott el, hogy nem tudom, kell-e főznöm még a héten...:D Ezeket a recepteket én még többnyire nem főztem meg egyszer sem, így ezekkel a tollakkal nem ékeskedem, viszont az egyik receptet tőlem tanulta jóanyám - anno még a "hagyományos" - értsd: nem reform - változatát főztem sokszor, afféle "végső menedék" leves volt ez is, ha nem jutott semmi új ötlet az eszembe. Annyira szerettük, hogy reformosítottam, és most már így főzöm - vagy inkább többnyire jóanyám főzi nekünk, mert a párom jobban szerette az "egészségtelent" - de az anyósjelölttel meg inkább nem ellenkezik...:D
Szóval itt a recept, addig is míg fel nem éljük készleteinket :) :

Póréhagymaleves zabpehellyel

Hozzávalók:
1 szál póréhagyma
3 ek zabpehely
3 ek liszt (teljesőrlésű persze)
vaj
1 zabtejszín
1,5 l húsleves (nálunk zöldség, Alnatura leveskockából)
petrezselyemzöld

Elkészítés:
A póréhagymát tisztítsd meg, a nagyon zöld részeit vágd le, majd a maradékot vágd kb. fél centis karikákra. Forrósítsd fel egy lábasban a vajat, tedd bele a zabpelyhet. Pirítsd meg egy kicsit, majd tedd hozzá a lisztet is. Keverd át, majd add hozzá az alaplevet, és a petrezselyemzöldet. Főzd kis lángon 15-20 percig, amíg a póréhagyma megpuhul. Ha kész, keverd bele a zabtejszínt, egy kicsit sűrítsd be keményítővel hogy krémleves állagot kapj. Kész is. Az eredeti recept szerint tálaláskor meg kell szórni snidlinggel, vajforgácsokkal és reszelt sajttal, de ezek nélkül is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése