2010. november 8., hétfő

Tojásos burgonya

Kép ehhez sem készült most, mert szokás szerint elfogyasztottuk mielőtt fényképezésre került volna a sor...:D Ez a receptem is úgy van valahonnan, és már sokszor olvasgattam, de sosem csináltam még meg valamiért...:) Aztán míg nem ehettem tojást addig nem is csinálhattam volna meg, de most, hogy kezdem néha ismét használni, megcsináltam. Végtelenül egyszerű recept - bár nekem szerintem nem sikerült ezt most maradéktalanul megvalósítani, de erről majd a végén.

Hozzávalók:
1 kg burgonya
3 tojás
2 dl natúr joghurt (az eredeti recept szerint tejföl)
1 ek. olaj
só, szerecsendió
+ én még tettem hozzá pirospaprikát, borsot és fokhagymát is.

Elkészítés:
A krumplit megtisztítod, kb. 1 cm-es karikákra vágod. Leöblíted, majd forró serpenyőbe teszed - a recept nem tesz említést zsiradékról, így feltettem hogy száraz serpenyőbe kellene tenni, de ez nekem túl merésznek tűnt, így tettem az aljára egy icipici vizet nehogy leégjen. Megsózod, lefeded, majd puhára párolod - közben néha ránézel, és töltesz még alá vizet ha elfogyott. Közben a tojásokat, a joghurtot és az olajat habosra kevered és beízesíted. Ha kész a krumpli, rácsorgatod a masszát, és közben falapáttal folyamatosan forgatod a krumplikat - így kell a recept szerint csinálni, mert, ha jól értelmezem, az volna a cél, hogy a massza rásüljön a karikákra, de nekem ez nagyon nem sikerült, csak ilyen trutymák lett, mint a rántotta. Ha valaki tudja hogy én rontottam-e el valamit és ha igen, mit, vagy csak szimplán a recept volt sz.r, akkor ötleteket, tanácsokat szívesen fogadok...:) Szóval ennyi, mindenesetre, ha szép nem is volt, de finom igen!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése