2010. november 10., szerda

Fűszeres tarhonyás egytálétel

Újabb pofonegyszerű, rohanva-főzős hétköznapokra való étel.

Amire szükséged lesz:
fél zacsi tönköly tarhonya (asszem 500 grammos)
fél zacsi sárga felesborsó (500 grammos)
fél zacsi lencse (500 grammos)
1 fej vöröshagyma
jó sok fűszer: só, bors, paprika, leveskocka, magyaros fűszerkeverék

Elkészítés:
Először csinálj egy alaplevet: víz, fél-1 leveskocka, sok só, bors és paprika, magyaros cucc is bele. Felforralod, közben apróra vágod a hagymát, majd ha forr a víz, beleteszed a lencsével és felesborsóval együtt. Dobsz mellé pici szódabikarbónát (kb. 1-2 tesákanálnyit, csak óvatosan, mert baromira habzani fog ha sokat teszel bele) - ezzel kapcsolatban pozitív tapasztalatról számolnék be, ugyanis tényleg csodát művel. Eddig nem volt összehasonlítási alapom, mert mindig úgy főztem hüvelyeseket, hogy előtte áztattam őket egy éjszakát (szódabikarbónás vízben), de mindig utáltam, hogy előző nap el kell döntenem ha ilyet akarok enni - és az ember ugye ritkán tudja előző nap, hogy éppen mit kívánna enni másnap...:) Tegnap meg spontán kitaláltam hogy ilyet ennék, és azt mondtam, ám legyen! Most kipróbálom mennyi idő alatt főnek meg áztatás nélkül. Nekiveselkedtem, és hát mit mondjak, elég lassan puhultak valóban. Majd eszembe jutott a szódabikarbóna. Hát mondom, hoppá! Bele vele! Szóval tettem bele, és láss csodát, 10 percen belül megfőtt a cucc. Szóval ez a "szódabika" tényleg nagyon zsír...:) Bár majd ha a csicseriborsóval is csodát tesz, ezt akkor jelenthetem ki teljes bizonyossággal. De visszatérve a kajához, ott főzöd a cuccot, öntözgeted utána a vizet meg pakolgatod bele a fűszereket ha szükséges, közben pedig egy másik edényben a tarhonyát kis olajon megpirítod, leöntöd vízzel, és lefedve nagyon kis lángon vagy akár láng nélkül hagyod duzzadni. A felesborsós cucc akkor van kész, ha nagyjából puhák a hüvelyesek - én nem szeretem ha szét van főve szóval egy icipicicit "rágcsisra" hagytam - , és maradt rajta némi lé. Ekkor hozzákevered a tarhonyát, és kész is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése