2010. november 12., péntek

Tegnap ez volt a vacsi - meg ma az ebéd a munkahelyen...:) Eredetileg csigának készült, de amint az jól látható, nem az lett...:) Ugyanis életemben először csináltam "csigát", így hogy finoman fogalmazzak...khm...nem ment olyan jól. Szóval ez lett belőle. Kétfélét készítettem: "pizzásat" és napraforgókrémeset. Finom volt mindkettő, ez most a képen a pizzás - bár gondolom ez látszik :).

Hozzávalók (ebből kb. 20 tekercs lett):

A tésztához:
fél kg liszt (én felesben használtam durum tésztalisztet és teljes kiőrlésű tönkölyt)
víz - erre sajnos csak azt a sokak által gyűlölt mondatot tudom írni, hogy "amennyit felvesz', ha van egy kis gyakorlatod, érezni fogod a tészta állagából hogy kábé mennyi kell
kevés só és olaj (utóbbiból most egy kicsit kevesebbet tettem bele, mint szoktam, helyette még megspékeltem egy kis vajjal)

A töltelékekhez:
Pizzás (ennek kb. a felét használtam el, szóval talán célszerű ennek a felét venni vagy a tészta mennyiségét növelni):
2 paradicsom
1 kis doboz paradicsomsűrítmény
4 gerezd fokhagyma

bors
pizza fűszerkeverék (amit most használtam - kivételesen nem Medilines-os :) - , abban van paprika, kakukkfű, bazsalikom, oregano, majoranna, petrezselyem, chili, rozmaring és lestyán)
(fagyasztott) bazsalikom

Napraforgókrém
(ebből is maradt):
kb. 10 dkg napraforgómag
fél doboz zabtejszín
fél-1 dl víz, állagtól függően (én speciel azért nem csak zabtejszínből csináltam, mert az úgy nekem a napraforgómaggal együtt túl tömény, ezért szoktam egy kis vízzel még tompítani az ízét, de mindenkinek szíve joga csak tejszínnel csinálni :))
2 gerezd fokhagyma


Elkészítés:
Először elkészíted a töltelékeket: ehhez forralsz egy kis vizet, amibe beleteszed néhány percre a paradicsomokat. Kiveszed, lehúzod a héját, felnyolcadolod. Hozzáadod a többi hozzávalót is, majd az egészet fogod, és jól pépesíted - én nemrég kaptam drága jó szüleimtől egy hiper-szuper turmixgépet, amihez van ki szószkészítő edényke is, úgyhogy roppant módon élveztem, hogy csak beledobáltam mindent szinte egészben és lett belőle egy szósz...:) Ha túl hígnak találod, keverhetsz hozzá egy kis keményítőt vagy lisztet. A napraforgóssal szintén ugyanígy jársz el. Ha ezek kész vannak, elkészíted a tésztát. Fogod a liszteket, belekevered a sót, olajat, vajat, és a vizet. Eldolgozol benne annyit amennyit felvesz - ó már megint!:) -, majd deszkán négyzet alakúra nyújtod, minél vékonyabbra - de csak annyira hogy még szétszakadás nélkül lehessen tekerni. Kettévágod, és megkened az egyik oldalon az egyik, a másik oldalon a másik töltelékkel. Majd elkezded ügyesen feltekerni - mint ahogy a képek és az elbeszélésem is bizonyítják, ez még nekem sem megy, de majd legközelebb...:) Úgyhogy inkább úgy mondom, hogy feltekered úgy ahogy tudod...:) Majd beteszed előmelegített sütőbe és megsütöd - úgy tudom van aki sütés előtt szétvágja és úgy süti meg a kis csigácskákat, de én nem mertem mert annyira nem tűnt masszívnak a tészta, inkább utána szeltem karikákra. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése