2010. október 2., szombat

Új tapasztalatok

Nos, az elmúlt két és fél hétben többnyire tényleg szörnyen unalmas dolgokat készítettem - ezért nem is került fel egyik sem, ellenben szereztem néhány érdekes új tapasztalatot. Például már a negyedik adag csírámat nevelgetem - ezek közül kettőről már be is számoltam ugye - , úgyhogy erre most nem is akarok felesleges sorokat pazarolni, úgy kellett ezeket csinálni ahogy már leírtam, majd arról írok esetleg, ha lesz dolgom néhány nehezebb csírával és kitapasztalok velük kapcsolatban egy-két trükköt...:) Ellenben ami érdemleges és említésre méltó, az például az, hogy hosszú évek óta először kóstoltam meg a gombát - és sajnos azt kell mondanom, hogy még mindig nem szeretem - merthogy nem szerettem sosem. Pedig Isten látja lelkemet, hogy nagyon meg akarnám szeretni, mert iszonyatosan gusztusos is, és iszonyatosan illatos is, sőt, még magával a gombaízzel sincsen olyan nagyon nagy problémám, de amint már meg kell rágnom, ismeretlen eredetű "blokkoló-folyamatok" indulnak be bennem, minekutána képtelen vagyok ízletesnek értékelni ezt a különleges fajt...:) De próbálkozni fogok kitartóan, azért is megszeretem egyszer...:) Ellenben ami nagyon érdekes, hogy a héten volt szerencsém egy étteremben egy rókagombás rizottót elfogyasztani, amiben voltak nagyobb gombadarabok, és meg kell mondanom, hogy azt viszont egészen finomnak találtam....érdekes. Eléggé valószínűnek tartom, hogy a különböző gombafajták milyensége és minősége meglehetősen számít ebben a kérdésben - de nincs túl nagy tapasztalatom a gombák terén, szóval javítsatok ki, ha tévednék.
A másik "nagy hír", hogy megkóstoltam az árpagyöngyöt, amit viszont még soha életemben nem ettem, ellenben régóta kacérkodtam vele...és finom volt...nagyon...megtartjuk...:)
Éééés....a legnagyobb újság, hogy készítettem pitatésztát házilag - köszönet Katának, ismét...így nem is írom le a receptet, mert nem szeretek idegen tollakal ékeskedni...:) A tészta az ő iránymutatásai alapján készült - annyi változtatással, hogy tönköly helyett teljes kiőrlésű búzalisztből készült -, és ahogy ő is írja, tényleg nagyon könnyű volt - amin én lepődtem meg a legjobban, mert sosem gondoltam volna, hogy ez tényleg ilyen egyszerű, és sokakhoz hasonlóan én sem tudtam elképzelni sem, hogy néhány lapos korongból némi sütés után gyönyörűen felfúvódott zsebes tészta lesz...hihetetlen élmény volt...:) hihetetlen, de élmény volt...:) ("Sztárom a párom" rulez...;)) A töltelék nálunk most értelemszerű volt (bármely "Gyros pitában" receptet tudom javasolni megtekintésre :), szejtánnal természetesen, vagy tofuval akinek arra van gusztusa...) Na, ennyi a hírekből, legközelebb talán valami használhatóval is jelentkezem...:)
UPDATE: Ma megint csináltam pitát a megmaradt gyros alapanyagokhoz, de ma nem sikerült, nem fújódott fel rendesen és kemény lett. Szerintem az volt a baj, hogy:
1. Percre pontosan fél óráig kelesztettem, és lehet, hogy ennek a mai tésztámnak ez most kevés volt.

2. Ennyi idő alatt valószínűleg a sütőm sem lett elég meleg.
Szóval figyeljetek oda, mert - bár a posztban az ellenkezőjét sejtettem - , de azért úgy tűnik el is lehet rontani ezt a pitát...:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése