2010. szeptember 12., vasárnap

Ez volt a tegnapi vacsora, és nagyon tetszett nekünk...:)4 féle mártogatóst készítettem hozzá: egy kapros-uborkás-joghurtosat, egy paradicsomos salsát, egy tejszínes-kukoricásat, és egy hummuszt, azaz csicseriborsókrémet.

Ami kell hozzá:
A lepényekhez (kb. 12 darabhoz)
kb. fél csomag tönkölyliszt (vagyis fél kg) - tönkölylepény ide vagy oda, nekem csak olyan 5-6 lepényre elegendő volt itthon, így miután elfogyott, kénytelen voltam teljeskiőrlésű búzaliszttel helyettesíteni...:)

Szóval fogod a lisztedet és készítesz belőle egy egyszerű, vegánra reformált palacsintatésztát: vagyis kimarad a tojás és a tej - már ahol tenni szoktak bele - , tehát csak vizet teszel hozzá és olajat...:) Én a hagyományos palacsintatésztánál sűrűbbre szoktam csinálni, egyrészt hogy ne essen szét, mivel tojás nélkül készül, másrészt, hogy ne legyen nagyon víz íze - növényi tejből én a zabtejet szeretem, de az a tapasztalatom hogy az, mivel elég édes, nem alkalmas arra, hogy ételekben helyettesítse a tehéntejet, mert főzés hatására még intenzívebb lesz az édessége, és így számomra túlságosan dominál az édes íz. Tehát fogod a masszát, és nagyon kevés olajban - vagy akár anélkül - közepes méretű és vastagságú lepényeket sütsz - tehát kistányérba valót...:)

A szószok:
Joghurtos szósz:
Egy kis darab (kb. 10 centinyi) kígyóuborkát felkockáztam, beletettem egy kis tálkába. Hozzáraktam natúr joghurtot - kb. 3/4 pohárnyit de belemehet akár az egész is, belenyomtam 4 gerezd fokhagymát, raktam bele citromlevet (1-2 teáskanálnyit), és szórtam bele fagyasztott kaprot és snidlinget, jó sokat.:) Majd az egészet botmixerrel jól összekevertem addig, míg az uborkák "elvesztek".:)
Salsa:
1 közepes fej vöröshagyma felét szintén felkockáztam. Fogtam egy paradicsomot, leforráztam, lehúztam a bőrét, ezt is felkockáztam (meg persze kicsumáztam természetesen :)). Tettem hozzá egy kis paradicsomsűrítményt - 1-2 evőkanálnyit talán - , 2-3 gerezd fokhagymát, sót, mediline-os mexikói fűszerkeveréket, és 1 teáskanálnyi házi piros aranyat a múltkori otthoni szerzeményből. Botmixer, összekever, kész.
Tejszínes-kukoricás szósz:
4-5 evőkanálnyi fagyasztott kukoricát puhára pároltam, és hozzátettem egy fél zabtejszínt. Mivel nagyon szeretem a kukorica jellegzetes ízét, nem akartam elrontani azzal, hogy agyon fűszerezem, így csak sót és szerecsendiót tettem hozzá - de utólag belátom, hogy talán kellett volna még beletenni valamit. Sebaj, majd legközelebb, azért így is jó volt!:)
Hummusz:
Hát, be kell vallanom, hogy nagy disznó voltam most, ami a hummuszt illeti, mert elég nagy szentségtöréseket követtem el. Hogy úgy mondjam, kissé....khm..."instant" megoldásokat alkalmaztam. :) Nevezetesen az történt, hogy elfelejtettem beáztatni csicseriborsót, konzerv meg nem volt kéznél, ellenben csicseriborsóliszt igen, szóval disznó módon abból csináltam...:) Sőt, nem volt igazán energiám már szezámmagot őrölni sem - mivel ebbe eredetileg tahini, azaz szezámmag krém szükséges, amit én házilag készítek el - , így abból is a készen kapható "szezámsó" nevű port tettem bele (ami egyébként csak ledarált szezámmag és só :)). Tehát ezekkel a hozzávalókkal a következőképpen készült a hummuszom: a csicseriborsólisztet (na hát ebből fogalmam sincs mennyit tettem, szerintem olyan 6-8 evőkanálnyit) összekevertem egy kicsi vízzel - vigyázat, a csicseriborsóliszt a darákhoz hasonlóan viselkedik, tehát egy kicsit megszívja magát vízzel ha hagyjuk állni pár percet, szóval lehet, hogy hozzá kell még tenni. Tettem bele még kb. egy evőkanálnyi olajat, 1-2 evőkanál szezámsót, ugyanennyi citromlevet, 2-3 gerezd fokhagymát. Ha jól emlékszem csak sót, borsot, és szegfűborsot tettem bele.
Kész. Ezekbe lehet szépen mártogatni kézzel a lepénykéket. Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése