2010. szeptember 9., csütörtök

Közben ez már a második finomság volt, amit a héten készítettem - az elsőt időről-időre elkészítem mert nagyon klassz kis kaja, egy sokzöldséges-magvas finomság volt, ami páromnak is borzasztóan bejött. Először azért nem tettem fel mert elfelejtettem lefényképezni, és annyira nagyon guszta volt hogy azt gondoltam vétek kép nélkül feltenni, aztán mire eszembe jutott hogy fényképet legközelebb is lehetne feltenni hozzá addigra meg elfelejtettem, hogy mit tettem bele...:) szóval így jártam - meg ti is...:) - majd legközelebb...Így most ez lesz az első pofonegyszerű és finom étel amit megosztok.

Amire szükséged lesz hozzá:
4-5 szem közepes krumpli
1 nagy fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
fél doboz zabtejszín
vaj (vagyis nem margarin!)
snidling és egyéb fűszerek tetszés szerint

Elkészítés:
A krumplit és a hagymát megtisztítod, mindkettőt közepesen vastag karikákra vágod. Egy serpenyőben olvasztasz vajat (egy 200 g-os teavajnak kb. a negyedét-felét, amennyi jólesik). Én már a vajba is szoktam tenni fűszert mert úgy vettem észre hogy sokkal egyenletesebb íze van mint ha csak a zöldség közé szórom - ezúttal mediline-os "Fűszervaj" volt porondon. Beleteszed először a krumplit, és nagy lángon elkezded sütni. Amikor már félig kész - mondjuk az egyik felük már szép barnára sült -, akkor megforgatod kicsit őket, ráteszed a hagymakarikákat és rányomod a fokhagymát is. Ezt így sütögeted szépen, időnként megrázogatod vagy átforgatod. Közben elkészíted a mártást: ehhez a zabtejszínt egy tálba teszed, felöntöd egy kis vízzel, hogy hígabb legyen, majd fűszerezed tetszés szerint, és raksz bele snidlinget is - jó sokat :). Ezután besűríted egy kis liszttel - nem fehérliszttel természetesen, bár ki ahogy érzi...:) (én durumlisztet tettem most bele.) Mielőtt bárki megkérdezné, mi az értelme annak, hogy először felhigítom, majd besűrítem a zabtejszínt, elmondom miért csináltam ezalkalommal így (én is most próbáltam ki először ezen módozatot): szóval aki kóstolt már valaha zabtejszínt, az tudja, hogy a zabtejszín édesebb mint a hagyományos főzőtejszín. Ennélfogva elég nehéz jól megfűszerezni, mert mindig ott motoszkál a háttérben az az édeskés íz. Így hát arra gondoltam, hogy ha esetleg felhigítom egy kis vízzel, akkor kevésbé fog az édessége dominálni. Arról még nem tudok nyilatkozni hogy bevált-e, mert egy alkalom alapján nem tudok erről ítéletet hozni sajnos...:) De még párszor kipróbálom így az biztos...:) Jó étvágyat, sajnos a kép kicsit homályos mert vaku nélkül készült...:(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése